|
Forum matfizu Rybnik 2005 Reanimation!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mglisty
El Adminio
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 2565
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:49, 31 Sty 2007 Temat postu: Prawa anime |
|
|
Nudizło mi się, a wiem, że jest MASA fanów anime w naszej klasie (hi kill, hi yasiu ) i musiałem wbić tutaj tego mega starego arta.
Prawa anime:
#1 - Prawo metafizycznej nieregularności
Normalne prawa fizyki nie mają zastosowania.
#2 - Prawo zróżnicowanej grawitacji
Kiedy ktoś lub coś skacze, jest rzucane albo z innych przyczyn znajduje się w powietrzu, siła grawitacji jest redukowana czterokrotnie.
#3 - Prawo amplifikacji sonicznej, pierwsze prawo akustyki w anime
W przestrzeni kosmicznej głośne dźwięki, np. eksplozje, są jeszcze głośniejsze ponieważ nie ma tam powietrza, które przeszkadzałoby w ich rozchodzeniu się.
#4 - Prawo stałego przyspieszenia, pierwsze prawo ruchu w anime
W przestrzeni kosmicznej stałe przyspieszenie jest równe stałej prędkości.
#5 - Prawo mechanicznej mobilności, drugie prawo ruchu w anime
Im większy obiekt mechaniczny, tym szybciej się porusza. Opancerzone mechy są najszybszymi obiektami znanymi ludzkiej nauce.
#6 - Prawo względności czasu
Czas nie jest stały. Czas zatrzymuje się dla bohatera, kiedy robi coś super-widowiskowego. Czas zwalnia swój bieg podczas śmierci przyjaciół bądź kochanków i przyspiesza podczas walki.
#7 - Pierwsze temporalne prawo śmiertelności
"Dobrzy goście" i "źli goście" umierają na jeden z dwóch sposobów: albo tak szybko, że nie zdążą tego nawet zauważyć, albo w rozwlekłych scenach, w których bohater uświadamia sobie zasady funkcjonowania społeczeństwa, ludzkiej egzystencji i powody, dla których kanapki zawsze spadają masłem do dołu.
#8 - Drugie temporalne prawo śmiertelności
Umieranie zabiera czarnym charakterom trochę czasu... niezależnie od rodzaju odniesionych ran. Nawet jeśli "źli goście" giną tak szybko, że nie zdążą nawet zauważyć przyczyny, uświadomienie sobie własnej śmierci zajmuje im nieco czasu. Przypisuje się to przekonaniu, że bycie złym powoduje uszkodzenie płata mózgowego odpowiedzialnego za postrzeganie rzeczywistości.
#9 - Prawo emfazy dramatycznej
Sceny ze szczególnie dużą dozą akcji są przedstawiane albo w postaci nieruchomych ujęć albo czarnego ekranu z błyskami jasnego koloru (zwykle czerwonego albo białego).
#10 - Prawo multiplikacji dramatycznej
Sceny, które zdarzają się tylko raz, np. "dobry facet" kopiący facjatę "złego faceta", są pokazywane przynajmniej 3 razy z 3 różnych kątów.
#11 - Prawo inherentnej niestabilności
Wszystko wybucha. Wszystko.
Wniosek pierwszy -
Wszystko co wybucha, wpierw się nadyma.
Wniosek drugi -
Wielkie miasta są najbardziej wybuchowymi substancjami znanymi ludzkiej nauce. W szczególności Tokio zdaje się być najbardziej niestabilnym z tych miast, czasami określanym jako "miasto rozrywki".
#12 - Prawo emisji flogistatycznej
Prawie wszystkie obiekty emitują światło ze śmiertelnych ran.
#13 - Prawo emisji energetycznej
Bronie umieszczone na mechach lub statkach kosmicznych przed strzałem wytwarzają energię (zwykle określaną mianem "bąbla" energii). Z powodu wybuchowych właściwości broni uważa się, że jest to związane z prawem inherentnej niestabilności.
#14 - Prawo śmiercionośności odwrotnej do wielkości
Potencjał destrukcyjny dowolnego obiektu/organizmu jest odwrotnie proporcjonalny do jego masy.
Wniosek pierwszy -
Małe i słodkie jest zawsze groźniejsze od wielkiego i strasznego.
#15 - Prawo niewyczerpywalności
Amunicja NIGDY się nie kończy. Oczywiście, nie dotyczy to sytuacji, w których jest się otoczonym, w obliczu przewagi liczebnej i technicznej oraz nieprzytomnym.
#16 - Prawo odwrotnej celności
Celność ognia "dobrych facetów" posługujących się dowolnym rodzajem broni strzeleckiej jest wprost proporcjonalna do trudności strzału. Celność ognia "złych facetów" zmniejsza się wraz ze spadkiem trudności strzału (tzw. efekt szturmowców). Przykład: pozytywny bohater po pijaku, zawieszony do góry nogami w poruszającym się pojeździe zawsze trafia, a kilkanaście batalionów "złych facetów" strzelających do bohatera stojącego samotnie na środku pustego pola zawsze pudłuje.
Wniosek pierwszy -
Im więcej "złych facetów" tym mniejsze prawdopodobieństwo, że w coś trafią albo spowodują poważniejsze uszkodzenia.
Wniosek drugi -
Zawsze kiedy pozytywny bohater staje w obliczu przytłaczającej przewagi liczebnej wroga, "źli faceci" ustawiają się w równym rzędach, pozwalając bohaterowi na wykoszenie ich jedną serią z automatu i ucieczkę.
Wniosek trzeci -
Zawsze, kiedy "dobry facet" zostaje trafiony przez wroga, dzieje się to w obrębie "specjalnego obszaru trafienia", którym zwykle jest bark lub ramię. Zraniony bohater nie jest w stanie wykonywać żadnych czynności bardziej męczących od kierowania pojazdami, strzelania, fechtowania, obsługi ciężkiego sprzętu i wykonywania skomplikowanych ciosów.
#17 - Prawo periodycznej romantycznej nieprzydatności
Minmei jest naiwna. *
*Minmei to postać z anime Macross
#18 - Prawo pojemności hemoglobiny
Ludzkie ciało zawiera 50 litrów krwi, czasem więcej, pod wysokim ciśnieniem.
#19 - Prawo demonicznej konsekwencji
Demony i inne nadprzyrodzone potwory mają przynajmniej 3 oczy, garnitur kłów i zwykle są żółtozielone albo brązowe, choć trafiają się i czarne. Można je zranić tylko mieczem.
#20 - Prawo militarnej nieprzydatności
Olbrzymie galaktyczne armady, całe armie i wielkie maszyny wojenne pełne okrutnych, bezlitosnych i żądnych krwi wojowników mogą zostać zatrzymane i pokonane przez jeden drobny przykład troski/miłości bądź piosenkę.
Wniosek pierwszy - (Adam Barnes)
Kiedy pojedyncza maszyna bojowa (mech, statek kosmiczny, itp.) stawia czoła całej armii, armia zawsze przegrywa.
#21 - Prawo taktycznej nieprzydatności
Taktyczni geniusze nie są...
#22 - Prawo niekonsekwentnej spostrzegawczości
Ludzie nigdy nie dostrzegają drobiazgów... np. brakujących części ciała czy ran wielkości Pałacu Kultury.
#23 - Prawo dziecięcego intelektu
Dzieci są mądrzejsze od dorosłych. I prawie zawsze dwa razy bardziej wkurzające.
#24 - Prawo amerykanotropomorfizmu
Amerykanie w Anime pojawiają się w dwóch typowych rolach: albo jako wredni, mizerni "źli goście" albo jako wielcy, głupi "dobrzy goście".
Wniosek pierwszy -
Jedyni ludzie głupsi od wielkich głupich Amerykanów to amerykańscy tłumacze (tzw. efekt zielonej linii).
Wniosek drugi -
Jedyni ludzie głupsi od amerykańskich tłumaczy to amerykańscy redaktorzy i cenzorzy.
#25 - Prawo proporcjonalności szczękowej (A. Hicks, U. Williams, Ben Leinweber)
Rozmiar ust jest wprost proporcjonalny do głośności mówienia albo jedzenia.
#26 - Prawo kocich mutacji (A. Hicks)
Każda mutacja pół-kot/pół-człowiek niezawodnie:
1. będzie rodzaju żeńskiego,
2. będzie posiadać uszy i czasem ogon jako mutację genetyczną,
3. będzie nosić możliwie mało ubrań, jeśli w ogóle jakieś.
#27 - Prawo oszczędzania siły ognia (U. Williams)
Każda potężna broń zdolna zniszczyć/pokonać przeciwnika jednym strzałem na pewno zostanie zostawiona na później i użyta tylko w ostateczności.
#28 - Prawo technologicznej przyjazności dla użytkownika
Czas szkolenia teoretycznego potrzebnego do obsługi statku kosmicznego albo mecha jest odwrotnie proporcjonalny do jego złożoności.
#29 - Prawo luminescencji bojowej
Każdy byt demonstrujący ekstremalnie wysoki poziom wyszkolenia w sztukach walki i/lub gwałtowne emocje emituje światło w formie błyszczącej poświaty. Ta poświata jest zwykle niebieska w przypadku dobrych i czerwona w przypadku złych gości. Przyczyną jest pozycja Dobra w widmie elektromagnetycznym (wyższa niż Zła).
#30 - Prawo nieantropomorficznego antagonizmu
Wszystkie wstrętne, niehumanoidalne rasy obcych są wrogo nastawione i zwykle dążą do zniszczenia ludzkości z bliżej nieznanych powodów.
#31 - Prawo chromatycznej różnorodności (Spellweaver)
Każdy kolor w widzialnym zakresie fal elekromagnetycznych uważa się za naturalny kolor włosów. Kolor ten może się zmieniać bez ostrzeżenia i przyczyny.
#32 - Prawo fryzurowej permanencji
Włosy w anime są niezniszczalne i mogą się oprzeć dowolnym warunkom meteorologicznym, emisjom energii, działaniom fizycznym albo efektom wybuchów, zachowując świetny wygląd. Jedyny sposób na uszkodzenie czyjejś fryzury jest taki sam jak przy spotkaniach z demonami... mieczem!
#33 - Prawo topologicznej aerodynamiki, pierwsze prawo aerodynamiki w anime
KAŻDY kształt, nieważne jak pokręcony i dziwny, jest automatycznie aerodynamiczny.
#34 - Prawo prawdopodobnego stroju (różne źródła)
Ubrania w anime określa kilku łatwych do sformułowania zasad.
Postacie żeńskie noszą tak mało ubrań jak to możliwe, bez względu na to, czy jest to społecznie bądź meteorologicznie uzasadnione. Nadmierna ilość kobiecych ubrań zostanie niezawodnie pocięta na strzępy albo podarta w taki czy inny sposób. Jeśli nie ma okazji do zdarcia wspomnianego ubrania z postaci żeńskiej, wtedy weźmie ona prysznic bez żadnego szczególnego powodu (tzw. Bonusowa Scena Prysznicowa).
Postacie męskie poruszające się pod wiatr bez wyjątku noszą nie krępujące ruchów i dramatycznie powiewające długie peleryny.
Wniosek pierwszy -
Wszyscy bohaterowie anime są odporni na ekstremalnie niskie temperatury i nie muszą nosić grubych i ciepłych ubrań na śniegu.
Wniosek drugi -
Bikini czyni swoją posiadaczkę niewrażliwą na wszelkie formy ataku.
#36 - Prawo muzycznej omnipotencji
Każda postać posiadająca talent muzyczny (śpiewanie, granie na instrumencie, itp.) automatycznie potrafi wykonywać więcej "prostych" czynności, jak: pilotowanie mechów, walkę z przestępczością, powstrzymywanie wojen intergalaktycznych, itd., w szczególności jeśli nigdy wcześniej nawet nie próbowała tego robić.
#36 - Prawo pentaaglutynacji (Daniel Mikula)
Zwane także "regułą pięciu". Dobrzy zwykle zbierają się razem w grupach pięcioosobowych. Istnieje pięć podstawowych pozycji w grupie:
1. bohater/przywódca,
2. jego dziewczyna,
3. jego najlepszy przyjaciel/rywal,
4. wielki brutal,
5. krasnolud/dziecko.
Pomiędzy te pięć pozycji rozdzielona jest pewna liczba atrybutów, a wśród nich:
1. ektremalna "fajność",
2. oszałamiająca inteligencja,
3. niewiarygodna "wkurzalność"
#37 - Prawo nadprzestrzennej ładowności
Wszystkie żeńskie postacie w anime posiadają gdzieś na swoim ciele podręczne magazyny nadprzestrzenne różnej wielkości, skąd mogą w jednej chwili wyciągnąć dowolny obiekt.
Wniosek pierwszy (tzw. reguła młotka) -
Najczęściej spotykanym obiektem jest ciężki młotek, używany z zastraszającą celnością na zasługujących na to postaciach męskich. Inne popularne obiekty: kostiumy/mundury, kombinezony/zbroje, wielkie bazooki.
Szczególny przypadek prawa nadprzestrzennej ładowności - pierwszy aksjomat balistyki wysokich mas - (Geldeinwedd)
Odpowiedni efekt ostrzału gwarantuje tylko broń ręczna o rozmiarach od lodówki do nieskończoności, zwyczajowo noszona przy sobie i obsługiwana jedną ręką.
#38 - Prawo emisji hydrostatycznej
Oczy w anime są zwykle duże, dlatego że zawierają kilkadziesiąt litrów wody, która może zostać błyskawicznie wyzwolona pod wysokim ciśnieniem przez wielkie kanały łzowe. Faktyczna objętość wody zawartej w oczach jest nieznana, ponieważ nie ma dowodów sugerujących, że te rezerwy kiedykolwiek się wyczerpują. Powodem, dla którego woda zbiera się w oczach jest fakt, że postacie w anime posiadają tylko jeden wielki gruczoł potowy, umieszczony z tyłu głowy. W czasie ekstremalnie wielkiego stresu, zawstydzenia czy zmartwienia, gruczoł ten wydziela jedną, ale za to bardzo dużą kroplę potu.
#39 - Prawo odwrotnej atrakcyjności
Prawdopodobieństwo sukcesu w odnalezieniu odpowiedniego partnera jest odwrotnie proporcjonalne do desperacji poszukiwań. Im bardziej chcesz, tym mniej dostajesz i vice versa.
Wniosek pierwszy -
Niestety, to prawo zdaje się także działać w rzeczywistym świecie.
#40 - Prawo krwotoku nosowego (Marty Ryan i Jason Aylen)
Pobudzenie seksualne postaci męskiej w anime nie powoduje erekcji, ale krwotok z nosa. Nikt nie jest do końca pewien, dlaczego tak się dzieje, ale najnowsza teoria sugeruje, że większe oczy oznaczają mniejsze zatoki i cieńszą tkankę zatok (patrz prawo #3. Postacie żeńskie nie dostają krwotoków z nosa, ale rumienią się silnie wzdłuż policzków i nosa, co sugeruje silny przepływ krwi w tym rejonie.
#41 - Prawo ksylolaceracji (Lyndon Harris)
Drewniane lub bambusowe miecze są równie ostre co metalowe, jeśli nie ostrzejsze.
#42 - Prawo młodzieńczej omnipotencji (Erin Alia)
Zawsze wyślij chłopca żeby wykonał zadanie mężczyzny. Zrobi to dwa razy szybciej i z dwukrotnie większym zapałem.
#43 - Prawo triscaquadrodekofobii
Nie ma prawa #43.
#44 - Prawo nominalnej wokalizacji (Luiko-Ysabeth i Adrian Hsiah)
W sztukach walki, prawdopodobieństwo udanego ataku jest wprost proporcjonalne do siły głosu, z jakim wykrzykuje się pełną nazwę tego ataku.
#45 - Prawo nieprzerywalnej metamorfozy (R.A. Hubby)
Bez względu na to jak długo trwa scena transformacji i jak wiele razy już ją wcześniej widzieli, "źli goście" będący świadkami transformacji mecha/bohatera/bohaterki zawsze są zbyt ogłupieni żeby ją w jakikolwiek sposób przerwać.
#46 - Prawo minimalnej identyfikowalności (Conrad Knauer)
Prosta zmiana kostiumu albo założenie niewielkiej maski uczynią cię całkowicie nierozpoznawalnym(ą) nawet dla najbliższych przyjaciół i rodziny.
#47 - Prawo inercji odwodów (zasada zachowania opóźnienia dramatycznego) (Geldeinwedd)
Odsiecz ZAWSZE przybywa w ostatniej chwili (toteż niezrozumałe jest oczekiwanie na nią zanim Ostatnia Chwila nadejdzie).
Nota o prawach autorskich – Wiele z tych praw opiera się na wkładzie intelektualnym z różnych źródeł, ale prawa autorskie do całości tekstu posiadają Ryan Shellito i Darrin Bright. Dopuszcza się kopiowanie, dystrybucję, edycję i dodawanie własnych praw, pod warunkiem zachowania not autorskich.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Killian
Tańczący z neurochirurgami
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 2686
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Turmgever, wsi należącej do Księcia-Elektora Middenlandu Todbringera. Liczba mieszkańców: 53.
|
Wysłany: Śro 21:13, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Ja nie lubie anime - tylko GitSa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mglisty
El Adminio
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 2565
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:27, 02 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Powiem wam w sekrecie że w końcu udało mi się znaleźć bleach the movie - i to RAWa (czyli po japońsku ^^).
W tym celu przewertowałęm większość for o anime na świecie i w końcu odnalazłem linka na jednym z brazylijskich for, skąd ściągnąłem film (po uprzednim zarejestrowaniu się. Nawet nie wiecie jak ciężko nauczyć się portugalskiego w 5 minut )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Killian
Tańczący z neurochirurgami
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 2686
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Turmgever, wsi należącej do Księcia-Elektora Middenlandu Todbringera. Liczba mieszkańców: 53.
|
Wysłany: Sob 9:50, 03 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Gratz... :p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mglisty
El Adminio
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 2565
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 11:59, 03 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Syfiata wersja, naghrywana chyba komórką, taka jakość
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Killian
Tańczący z neurochirurgami
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 2686
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Turmgever, wsi należącej do Księcia-Elektora Middenlandu Todbringera. Liczba mieszkańców: 53.
|
Wysłany: Sob 12:06, 03 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
To ja bym poczekal na lepsza wersje ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mglisty
El Adminio
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 2565
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 14:50, 03 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Wiesz co, limitów na neo nie ma, bania dostał gratis 128 kbps, a wersja dvdrip dopiero w... lipcu. Warto bylo isę rpzekonać. ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Killian
Tańczący z neurochirurgami
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 2686
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Turmgever, wsi należącej do Księcia-Elektora Middenlandu Todbringera. Liczba mieszkańców: 53.
|
Wysłany: Sob 20:22, 03 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Co? Limitow nie ma? He?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mglisty
El Adminio
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 2565
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 22:37, 03 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Mglisty-wie-wszystko-lepiej-i-szybciej-niż-reszta.
Na stronie neo nic nie pisze, za to PR "wspominał" o tym na konfernecji.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Killian
Tańczący z neurochirurgami
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 2686
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Turmgever, wsi należącej do Księcia-Elektora Middenlandu Todbringera. Liczba mieszkańców: 53.
|
Wysłany: Nie 10:12, 04 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|